Тема. Юрій Винничук. "Місце для дракона" - повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть "драконячі закони". Парадокс: дракон Грицько - поет і християнин
1. Прочитайте уривки з повісті (підручник, с.200-206).
2. Виконайте завдання в зошитах.
3. Підготуйтеся до контрольної роботи за творами В.Дрозда та Ю.Винничука.
4. Фото виконаного завдання чекаю до 18:00 06.05.2020.
Тема. Юрій Винничук. "Місце для дракона" - повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть "драконячі закони". Парадокс: дракон Грицько - поет і християнин
1. Перегляньте відео.
2. Прочитайте уривки з повісті (підручник, с.187-200).
Любі учні! Якщо у вас виникнуть запитання, то звертайтеся до мене у Вайбері або у коментарях на цій сторінці.
Тема. Володимир Дрозд. "Білий кінь Шептало". Проблема людини в суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії
1. Тестова перевірка знань з теми
«Володимир Дрозд. Оповідання «Білий кінь Шептало»
1. Ідеєю оповідання «Білий кінь Шептало» є (з 1 – 20 завдання по 0,5 б.)
А захоплення прагненням особистості позбутися туги, жалю
Б заклик до активної життєдіяльності
В нівелювання самобутньої особистості під впливом натовпу
Г засудження легковажності, надмірної гордості
2. Головною проблемою у творі є
А підступність і зрада
Б формування особистості, роздвоєність її душі
В мораль і бездуховність
Г людина та природа
3. Кульмінацією оповідання є
А на волі кінь відчув себе особистістю
Б Шептало біля водопою
В самотність коня
Г головне – знати про свою білизну
4. Шептало змалку найбільше ненавидів
А самотність
Б пихатість Степана
В бригадне дворище
Г табун, гурт
5. Інші коні недолюблювали Шептала, бо
А у нього й досі не загоїлася на спині ранка, уподобана ґедзями
Б він не любив бути в загорожі
В у нього особливі стосунки з конюхом
Г на пасовиську волів бути на самоті
6. Кінь Шептало найбільше соромився
А становища робочої худобини
Б бути осторонь від інших коней
В зневаги конюха
Г прикидатися покірним
7. Подумки Шептало критикував деяких коней за
А бездіяльність
Б обмеженість
В безхарактерність
Г надзвичайну покірність
8. Кінь забуває про все, окрім одного:
А глузування з нього інших коней і хлопчика
Б безглуздого кружляння в приводі
В відрази після водопою
Г тремтливої ілюзії волі та влади
9. Шептало піднімає голову й ласкаво ірже тому, що
А нарешті знайшов спільну мову з табуном
Б він може більше відпочивати
В його охоплює солодке почуття прощення й солідарності з конюхом
Г Степан усе частіше направляє його до міста
10. Глибока образа охопила душу білого коня, коли
А Степан безжально вдарив батогом
Б його позбавили завтрашнього відпочинку
В треба котити воза ранковою міською вулицею
Г його постійно залишали самотнім
11. Мати розповідала Шепталові про
А гордих білих коней
Б недосяжну волю
В покірність і слухняність
Г любов до життя
12. Усе життя для Шептала запаморочливо пахнув святковістю
А луг
Б ліс
В цирк
Г чистий водопій
13. Через поблажливо-зверхній дотик білий кінь
А низько схилив голову
Б перестрибнув рів і помчав у лугову синь
В сумно заіржав
Г зачепив копитом хлопця
14. Шептало не міг стримати буйної радості, бо
А відчув запах справжньої волі
Б навколо було чимало соковитої трави
В був самісінький на всю луку
Г мокрі мітлиці лоскотали черево та груди
15. Неприємний спомин засмоктав у Шепталових грудях:
А шелест соломи по стерні, щем спини
Б розлука з матір’ю
В Степанові дорікання
Г намагання хлопчика загнуздати білого коня
16. Білий кінь заіржав грізно та бойовито, перегукуючись із громами, тому що
А розізлився на Степана через побиття
Б відчув себе дуже сильним
В вирішив помститися табунові
Г хотів налякати малого хлопця
17. У водянім дзеркалі Шептало побачив себе
А переляканого через грім
Б сумного
В незвично білого
Г гордовитого
18. Шепталу раптом закортіло почути Степанів голос, бо
А нарешті втамував спрагу чистою водою
Б почував себе ніяково через утечу
В наполохали яскраві блискавки
Г прокинулася винувата довірливість до кривдника
19. Білий кінь вирішив, що краще вже й надалі прикидатися
А сіреньким і покірненьким
Б полохливим і стурбованим
В увічливим і розсудливим
Г самотнім й ображеним
20. Образ білого коня завжди уособлювався з
А благородством і ніжністю
Б життєвою енергією, силою та гордістю
В непокірністю та нестримністю
Г бажанням бути завжди щасливим
21. Установіть відповідність між сюжетним елементом й уривком з твору (1 б.)
А зав’язка 1 повернення Шептала до конюшні
Б розвиток дії 2 відчуття справжнього щастя на волі
В кульмінація 3 життєві перипетії Шептала
Г розв’язка 4 конюх Степан із Шепталом вирушив за зеленим харчем
5 знайомство читача з білим конем
22. Установіть відповідність між персонажем і його словами (1 б.)
А Степан 1 «Казав завфермою, щоб ви до привода конячину прислали».
Б кінь Шептало 2 «Надівай недогнуздок та й веди, бо не встигнете».
В підпасок 3 «Мало вас сьогодні ганяли. І як цей Степан терпить?»
2. Виконайте завдання онлайн за посиланням: https://learningapps.org/watch?v=puwidza6c17
Скріни виконаних завдань чекаю у Вайбері до 21.04.2020.
Тема. Ніна Бічуя. "Шпага Славка Беркути". Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі
1. Пройдіть тест за твором "Шпага Славка Беркути" за посиланням: https://forms.gle/eszM9ft7WnKTs2jAA. Відповіді будуть автоматично надіслані вчителю на пошту. Тест виконати до 20:00 9 квітня!
2. Виконайте завдання 11 (підручник, с. 176). Фото виконаної роботи надішліть у Вайбері до 14.04.2020.
Тема. Володимир Дрозд. "Білий кінь Шептало". Проблема людини в суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії
1. Перегляньте відео.
2. Варіанти завдань:
Прочитайте твір "Білий кінь Шептало" (підручник, с.177-185) або прослухайте аудотвір
Любі учні! Якщо у вас виникнуть запитання, то звертайтеся до мене у Вайбері або у коментарях на цій сторінці.
Тема. "Ніна Бічуя. "Шпага Славка Беркути". Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі"
1. Ознайомтеся з життєвим шляхом письменниці Ніни Бічуї (підручник, с.142).
2. Якщо хочете більше дізнатися про авторку, то перейдіть за посиланням: http://litakcent.com/2013/01/28/nina-bichuja-u-misti-ja-isnuju-j-ne-znaju-chy-mohla-by-isnuvaty-poza-nym/.
3. Перегляньте відео:
4. Прочитайте повість (скорочено) "Шпага Славка Беркути" (підручник, с.142-175).
5. Запишіть у зошити основні сюжетні лінії повісті.
6. Творче завдання на вибір:
Любі учні! Якщо у вас виникнуть запитання, то звертайтеся до мене у Вайбері або у коментарях на цій сторінці.